ASSALAMUALAIKUM


Friday, November 26, 2010

SAMBUTAN HARI DEEPAVALI

Bersempena sambutan Deepavali pada 5 November yang lalu, PSS telah mengadakan pameran bertema seperti biasa, tetapi kali pameran kali ini lebih menarik kerana turut diadakan Ranggoli Kolam. Ranggoli kolam ini telah menarik perhatian semua murid , guru serta ibu bapa yang melihat pameran tersebut.


Hari Deepavali juga dikenali sebagai Diwali dan Divali  merupakan perayaan yang disambut oleh semua penganut yang beragama Hindu di seluruh dunia dan merupakan hari cuti di Malaysia. Perkataan Deepavali merupakan gabungan perkataan "Dipa" yang bererti cahaya dan perkataan "Gavali" yang bererti barisan. Perayaan Deepavali ini disambut pada hari ke 14 bulan Aipasi dalam kalendar Tamil (antara bulan Oktober dan November) dan jug a dikenali sebagai pesta cahaya.

 Inilah dia ranggoli kolam yang dihasilkan sempena  hari Deepavali ..


Wednesday, November 10, 2010

AKTIVITI KURSUS DAN BENGKEL PENGURUSAN PUSAT SUMBER SEKOLAH


Pada 30 Oktober yang lalu, pelatih-pelatih IPG Kampus Kota Bharu seramai 14 orang pesrta , 2 orang Pensyarah  serta 2 orang Pembantu Pusat Sumber telah sudi berkunjung ke sekolah kami untuk mengikuti Bengkel Pengurusan Pusat Sumber Sekolah.Pihak kami amat berbesar hati menerima kunjungan tersebut..


Kesungguhan dan ketekunan yang ditunjukkan oleh bakal-bakal  cikgu kita ni amat membanggakan...Teruskan usaha murni kalian kerana anak-anak bangsa amat memerlukan khidmat dan bakti yang bakal kalian curahkan.


Wajahceria bakal - bakal cikgu....semoga akan menjadi pendidik yang cemerlang walau di mana kalian berada...Insyaallah.Terima kasih semua dan jumpa lagi...

Berita Hari Ini

TV Box

Radio TV

Education in Malaysia

EDUCATION PHILOSOPHY
Education in Malaysia is an on-going efforts towards further developing the potential of individuals in a holostic and integrated manner, so as to produce individuals who are intelectually, spiritually, emotionally and physically balanced and harmonic, based on a firm belief in and devotion to God. Such an effort is designed to produce Malaysian citizens who are knowledgeable and competent, who possess high moral standards and who are responsible and capable of achieving high level of personal well-being as well as being able to contribute to the harmony and betterment of the family, the society and the nation at large.

NATIONAL CURRICULUM
"... an educational programme that includes curriculum and co-curricular activities which encompasses all the knowledge, skills norms, values, cultural elements and beliefs to help develop a pupil fully with respect to the physical, spiritual, mental and emotional aspects as well as to inculcate and develop desirable moral values and to transmit knowledge"
Education Act 1996 [Education (National Curriculum) Regulation 1997]

PAMERAN BERTEMA

PAMERAN BERTEMA
Tahun Baru Cina 2011

PAMERAN BERTEMA

PAMERAN BERTEMA
HAPPY DEEPAVALI

PAMERAN BERTEMA

PAMERAN BERTEMA
Selamat berpuasa ...

PAMERAN BERTEMA

PAMERAN BERTEMA
MERDEKA ! MERDEKA ! MERDEKA !

PAMERAN BERTEMA

PAMERAN BERTEMA
SAMBUTAN ISRA' DAN MI'RAJ

PAMERAN BERTEMA

PAMERAN BERTEMA
TERIMA KASIH CIKGU!

PAMERAN BERTEMA

PAMERAN BERTEMA
Sambutan Keputeraan Al Sultan Kelantan

PAMERAN BERTEMA

PAMERAN BERTEMA
Sambutan Maulidur Rasul S.A.W.

PAMERAN BERTEMA

PAMERAN BERTEMA
Tahun Baru Cina

  © Free Blogger Templates 'Greenery' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP